söndag 1 november 2020

Ibland finns det ingenting annat att göra än att ta tjuren vid hornen

Egentligen tycker jag inte om att prata vikt, för mig handlar det mer om en känsla i kroppen. Att vara bekväm i sig själv och må så bra som jag/vi är värda att må.

Den senaste tiden har något skavt inom mig, vetskapen att trots att jag arbetar med min kropp och tränar så har den blivit bekväm och inte alls fått den rörelsedos som den önskar. Ett enkelt svar är covid19 som inneburit att jag är hemma de timmar jag inte arbetar. För att undersöka om min magkänsla var riktig (vilket den alltid är) så ställde jag mig på vågen ...

Åh nej. Inte bra. Jösses vad jag gått upp i vikt!

Eftersom jag vägrar banta så finns det enbart ett sätt, fundera över om vi kan äta ännu bättre? Och så röra mer på mig, lägga till den viktiga vardagsmotionen. Började direkt och har under kanske två veckor tagit ännu längre morgonpromenader, 60-90 minuter. Gående meditation utan podd eller musik. En av de bästa stunderna på hela dagen då jag hinner samla tankar, planera och ladda batterierna. 

Har en runkeeper i mobilen som räknar mina steg (när jag kommer ihåg att ha mobilen på mig). Satte ett mål att undertecknad ska sträva efter att gå 8 000 - 11 000 steg/dag, det visade sig vara en rimlig nivå för mig då jag denna vecka har ett snitt på just 11 000.

Vi får se om jag går ner i vikt? Vad som är viktigare är att jag fått ännu mer energi och märker att jag mår bättre, faktiskt riktigt bra. Den sköna känsla är tillbaka! Tack för det 


Så jag fortsätter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar