torsdag 26 november 2020

Tredje gången gillt

Teknikstrul dag nummer två ogillas starkt. Usch!!!

Tänkte redan i förrgår att jag skulle vara ute i god tid så jag filmade, skyndade på mitt iMovie arbete, påbörjade min nedladdning till Youtube och hoppades på att allt skulle vara klart när jag återvände efter att ha undervisat dubbelklass.

Icke sa Nicke.

Hemma hade någon fällt ihop min laptop (läs mannen, eftersom Audrey nosat på den) och ovetandes avbrutit hela överföringen.  Suck. Jag försökte väcka allt till liv och rädda det som räddas kunde. Lämnade uppladdningen ifred över natten.

Igår morse hade ingenting hänt, allt hade hängt sig men eftersom jag hade tidig morgonklass så fanns ingen tid att försöka åtgärda eventuella problem. 

Det var först efter lunch som jag raderade och började om från början för att senare upptäcka att allt stannade av på samma ställe som kvällen innan??? Alltså var mannen inte "the bad guy" 

Dags för ny dator?

Mannen undrar om jag verkligen ska ha en Mac? (Behöver knappast skriva att han äger en PC) Hur som så slutade middags diskussionen med att jag fick låna hans dator. Började om från början för tredje gången och (tro det eller inte men) när jag skrivit klart texten och alla hashtags så var min video publicerad!!!

Hur snabbt gick inte det!?

Så oerhört skönt att gå i mål med publiceringen även om belöningen innebar ett väldigt trött huvud.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar