onsdag 25 november 2020

Mötet som till slut blev av

Det här med onlinemöten är inte alltid enkelt. Igår hade jag ett inbokat och loggade in cirka fem minuter innan. Upptäckte då att min laptop inte kunde hitta någon kamera? Försökte snabbt kolla igenom datorns inställningar och program för att konstatera att inte heller jag hittade kameran (som finns).

Hämtade min iPad. Klickade på möteslänken och kom till Google meetings startsida där App Store ville att jag skulle ladda ner appen. Okey. Försökte men fick till svar att min iPad är för gammal, att den behöver uppdatera programvaran ...

Telefonen! Sista försöket och det lyckades men var var min möteskollega???

Skrev i chatten att jag var på plats. Skickade även ett mejl. Vad hade jag missat? Inte tiden men kanske något annat? Eller så var det inte hos mig som "problem" uppstått? Väntade den där akademiska kvarten och SÅ fick vi kontakt. Med rundgång i mikrofonerna (!!!) eftersom jag loggat in både med dator och mobil. Slutade med att han ringde upp mig och att jag klickade på mute (på min laptop). Bild på skärm, hörlurar i och NU fungerade kommunikationen. 

Jag får jobb som ljudboksinläsare. Jippi!!!

En helt ny värld öppnar sig och massor av tekniskt nytt ska läras vad gäller filer, ljudspår och hur jag delar. Min röst sägs vara både tydlig och mitt sätt att läsa känsloförmedlande så nu ska jag ge allt samt försöka minimera antalet omtagningar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar