tisdag 24 november 2020

... med pannlampan påslagen!

Kors i taket, jag har köpt min första julklapp! Eller två faktiskt och är riktigt nöjd med innehållet i paketen. Så nu är det bara resten kvar, fast den shoppingen kommer nog inte att ske förrän december månad startat).

Hemma har jag lekt med hela nejlikor och apelsiner, tänker hänga upp dessa i fönstret lagom till första advent. Känns bra att stjärnor, ljusslingor och girlanger får tillträde redan i slutet av denna månad, när det är sååå mörkt, grått och trist ute. November både längtar och behöver glamour!

I skrivande stund dammsuger mannen (med pannlampa påslagen!) runt mina fötter. Han städar efter den elektriker vi haft på besök (samt Stanley som lämnar vita tassavtryck på vårt mörka källargolv efter att han varit på lådan). 

Hemma hos oss har vi (just nu) den uppdelningen, mannen städar och jag lagar mat. Det händer att vi byter men oftast behöver jag inte fundera på om dammsugare ska tas fram eller inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar