tisdag 10 november 2020

Shake it baby

Varje morgon blandas en shake av välgörande grönt pulver (grönkål, brännässla och mynta), så även igår. Jag var uppe före tuppen för att klä mig och sedan åka iväg till min tidiga morgonklass.

Katterna tittade storögt på mig när undertecknad smög uppför trappan, de trodde knappt att det var sant att frukosten serverades utan att de behövt väcka mig.

Jag packade ner min egen matsäck i väskan, ställde fram faten med mat åt Stanley och Audrey och fyllde en liten flaska med vatten. En tesked pulver och så på med locket. Började därefter skaka flaskan för att snabbt lösa upp pulvret i vattnet.

Oops!

Locket satt visst inte riktigt på ...

Hela köket blev prickigt och i arla morgonstund fick jag ägna ett par minuter åt att torka upp allt som stänkt över vårt vita golv och de vita köksluckorna. Stanley som åt sin mat nedanför mina fötter lyfte inte ens på huvudet.

När kladdet var borta kunde jag skruva fast korken ordentligt, skaka och dricka. Det var min start på gårdagen. Hur var din?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar