tisdag 3 november 2020

Lita inte på MIN mobil

Det finns gånger då saker och ting inte alls utvecklar sig som jag önskat, trots att de förberedelser som behövs är avklarade. Som igår.

Jag åkte iväg tidigt för att hålla min morgonklass. Telefonen hade fulladdat batteri och undertecknad var utvilad och på bra humör. Min egentliga tanke var att filma (gör alltid det för de som önskar yoga hemma, ett bra alternativ som erbjuds) med studions iPad men upptäckte att den hade drygt 60% batteri. Vet att min telefon laddar ur snabbt men å andra sidan var den fulladdad.

Problemet är att jag inte längre kan använda min laddsladd och på så vis säkra upp inspelningen, i samma uttag ska nämligen micken sitta. Alltså två val, hålla tummarna att batteriet klarar 60 minuter med mick eller få sämre ljudkvalitet på slutprodukten.

Jag valde att lita på min mobil ...

Dumt val. Fel val. Efter klassen kunde jag konstatera att telefonen var stendöd och att 25 minuter saknades. Suck. Kändes inte bra då jag vet att många loggar in hemifrån. Efter snack med studioägaren så beslöt vi att plocka bort filmen från medlemssidan samt att jag från och med nu filmar med iPaden. Så får det bli.

Men om du som läser detta är en av mina följare på Mias Yoga Uppsala så lovar jag att filma in samma klass på nytt och dela i mina kanaler. Videon kommer inom de närmaste dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar