torsdag 3 december 2020

Är det tillåtet att stryka önskningar från någon annans lista?

Tänk vad tiden går och hur förändring sker? Det som stod överst på min önskelista för fyra-fem år sedan är idag något jag arbetar med! Då visste jag inte HUR enbart ATT undertecknad på något sätt skulle ta sig hela vägen fram till målet.

Allt eftersom tiden gick föll pusselbitarna på plats och min drömlärare Milla Floryd blev också den som utbildade mig. Coolt.


För exakt fyra år sedan skrev jag detta:

Är det tillåtet att stryka önskningar från någon annans lista?


Jag har fått ett uppdrag, att skriva en julklappsönskelista. Suck, det är inte lätt i alla fall inte för mig.

Garderoben är full med kläder och lägenheten med prylar, egentligen behöver jag ingenting. Så länge jag och mina närmaste mår bra så är jag nöjd.

Men visst, för all del, det finns ett par grejer jag skulle vilja ha. Dessa föremål har jag hintat om i höst och även skrivit ned. Mannen skakar på huvudet och undrar med ett snett leende om det är tillåtet att stryka önskningar från någon annans lista?

Svar: NEJ, då är det ju inte längre en ÖNSKElista. Däremot finns inget tvång att handla det som står ...

Tror att jag nämnt det tidigare men nu skriver jag det igen, svart på vitt. Överst på min lista står YOGAGUNGA.


Vi har diskuterat detta flera gånger mannen och jag. Han hävdar att
  1. det blir stort fult hål i taket
  2. jag kommer att välta möbler och inredning om jag ska svinga inomhus (han har varit med tidigare då jag haft andra små projekt ... say no more)
För att det fortfarande ska finnas en chans att få min dröm uppfylld så har jag föreslagit att gungan kan monteras på råvinden. "Då måste vi ha styrelsens godkännande", säger mannen. "Du sitter ju i styrelsen! Det kommer att vara okey. Jag kan kolla med de andra. Ingen använder ändå vinden", svarar jag och diskussionen dör.

Om det nu varit så att det i min stad funnits kurser i flying yoga / antigravity yoga så hade jag inte behövt önska mig en egen gunga. Har även tagit upp det i studion där jag tränar. Intresse finns men där är det fel typ av innertak. Så om min dröm ska bli verklighet så måste jag fixa allt själv.

Har lyckats klämma ned ytterligare några yogarelaterade "hjälpmedel" som hjul och block, två böcker men sen tar det stopp. Min lista är klar. Vi får se om tomten tycker att jag varit tillräckligt snäll för att få någon julklapp i år?!


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar