tisdag 1 december 2020

Oh yes!


Mannen tycker att vi adventpyntat så det ser ut som jul. Jag säger att vi precis börjat ;)

"Okey, så du går all in i år?"
"Självklart, vi ska ju vara hemma"

Välkommen hem till oss, det är sååå mysigt (och om du frågar mig befinner vi oss enbart i fas 1). För mig handlar det om att placera sig precis på rätt nivå. Inte för lite men inte heller för mycket. Hittills så är det textilier, ljusslingor, stjärnor samt adventsdekor.


Fas 2 är Lucia, där har jag visserligen varit inne och klampat lite då Luciatåget med lussebullar och pepparkakor redan fått sin plats. 

En annan sak som jag aldrig missar är första avsnittet av Svt:s julkalender, för att avgöra ifall det är värt att följa kalendern fram till julafton. Ofta är svaret JA

Fas 3 är julgransinköpet, ett viktigt och prestigefyllt jobb! Oftast är undertecknad ansvarig men inte alltid. Ett år delegerade jag till mannen och Lejonkungen och de köpte en väldigt vacker gran!

Fas 4 inträffar (dagen/) kvällen innan jul afton då granen kläs och den slutgiltiga stylningen görs.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar