måndag 7 december 2020

"Vi har inte gjort något!"


Om du lever med katter så får du vara beredd på att de väljer att köra ett race mitt i din inläsning av ljudfiler och/eller sätter sig utanför dörren och biter sönder sin skrotkartong ...

Du behöver också uppmärksamma oväntade ljud. Igår hittade Stanley hinken med torrfoder som nästan var tom (stod på köksbänken för påfyllning), puttade ned den på golvet och satt mitt i maten när jag kom för att se vad som hänt.

Samma katt gick sen på den "lilla" lådan varpå bajset hamnade på golvet, S skottade över sand för att dölja vilket innebar att mannen fick dubbelt så mycket att städa. Typ halva lådans innehåll hade hamnat utanför ...

En arbetsdag kan se ut på många olika sätt och vis, så här var min förmiddag igår:

Blev väckt av Audrey och Stanley kl 06:10. De fick frukost, själv väntade jag in mannen vilket innebar ungefär 50 minuter att publicera blog, Instagraminlägg samt läsa mejl. 

Frukost och därefter min lååånga promenad till jobbet (90 minuter frisk luft). Som du kanske förstår så är den meditativa promenaden en runda och jag anländer hem lagom till fikat (stor kopp te).

På måndagar innebär förmiddagen planeringsarbete. Jag sekvenserar eller som igår justerar veckans vinyasa klass samt avsätter tid för egen yogapraktik.

Efter att fysiskt rört mig så är det skönt att landa vid skrivbordet. Igår både påbörjades samt avslutades inläsningen av ljudfiler till min andra bok "Fyra år av fångenskap". Denna gång provade jag att låna mannens headset med mikrofon. Perfekt! Inget störande brusljud som dyker upp från ingenstans bara att läsa vidare till undertecknad snubblar över sin egen tunga. 

Lunch 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar