torsdag 17 december 2020

På äventyrsfärd i dimma

Efter gårdagens morgonklass var det så äntligen dags att ge sig ut på vägarna med mannen, ett tillfälle vi väntat på. En tripp till den stora metropolen Åkersberga, för att hämta och betala vår nya bil. En röd VW E-Up. 

För första gången är jag mer engagerad än vanligt och det känns helt rätt med en miljövänlig elbil. Helt ärligt så kör vi mest korta sträckor inne i stan och har till vardags inte behov av någon större bil. Med egen laddstolpe på tomten så blir vi självförsörjande.

Hem körde vi varsin bil och eftersom jag stack något tidigare än mannen (med vår gamla) så infann sig känslan av äventyr. Jag gillar att köra bil, spela hög musik och sjunga med. Nya okända vägar bidrog till äventyrskänsla samt dimman som låg som ett täcke över marken. Jag njöt av hemfärden.

Nu står det en röd och liten bil på vår uppfart. Den är fin. Tanken är att främst jag ska köra den. Känner i magen att vi två kommer att bli ett bra team, jag och vår E-Up!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar