söndag 6 december 2020

Noll julstress, check!

Morgonlöpning i plus 6 grader på andra advent var både skönt och uppfriskande när restriktioner och rekommendationer styr vårt liv men om jag fick önska så skulle ett par minusgrader och snöklädd mark vara mer naturligt.

Hemma fortsätter vi att utmana katterna med nya frestelser, som halmbockar, kransar och små figurer till  krubban. Än så länge så bryr de sig inte. De nosar och låter därefter dekorationerna vara. Gissar att de ligger lågt till julgranen gör entré.

Mannen konstaterar att jag aldrig pyntat så mycket, så tidigt och JA han har rätt. I år finns tid.

Men nu pausar jag, en ny arbetsvecka har anlänt och det mesta är sig likt. Fullspikad måndag då mycket ska planeras, testas och senare verkställas. Dagen till ära har jag ny telefon, den första som varken är ärvd eller en gåva från mannen. Mitt batteri spökade och det fanns till slut ingen återvändo. Mobilen är nödvändig och "ett planerat impulsköp" genomfördes! Motsägelsefullt jag vet men ack så sant.

Så nu äger jag en alldeles ny iPhone i schyst storlek och känner mig både glad, nöjd och tacksam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar