fredag 18 december 2020

Tomten, hör du mig!?

Har promenerat i regn och mörker samtidigt som jag sjungit "jag ser det snöar ..." på repeat om och om igen. Fungerade inte. Vädret är fortfarande milt och det enda jag blev var blöt med lerstänk.

Ja, jag hade regnjacka men det går att bli genomdränkt ändå.

Saknar fotvänliga stövlar (de tidigare är nyss slängda) så efter den en timmes långa promenaden så kippade det om fötterna. Fingrarna var iskalla i de fuktiga vantarna  och byxorna klibbade om benen men trots det så gjorde promenaden mig gott. Syret väcker kroppen och all rörelse ger massor av förnyad energi.

Hade kunnat sjunga "singin in the rain", funderade på det men valde att låta bli. Vill ju ha snö, det är ju snart JUL och tänkte att om jag ber om det så kanske?!? Kanske? Eller inte ...

Hoppet dör inte. Jag önskar mig SNÖ i julklapp, hör du det tomten?!?


PS. Gärna en tidig julklapp, levererad sent den 23e eller tidigt den 24e .DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar