onsdag 16 december 2020

Omstart utan eko

Vem har sagt att saker och ting ska vara enkelt?

Helt ärligt så är ALLT svårare när du lär dig och när du inte förstår riktigt vad du gör. Eller så är det kanske inte för dig? Kanske är du den typen som noga läser manualer, googlar beskrivningar, tips och råd innan du startar?

Sån är inte jag ... för HUR svårt kan det vara ... liksom?

Är mitt uppe i en ljudboksinläsning och plötsligt lägger sig ett eko över spåren!? Varför? Jag har inte gjort något annorlunda, vad jag vet ... men troligtvis är det precis det jag gjort. Så projekt felsökning inleds tillsammans med min beställande kund. Exakt hur tar jag bort ekot?

Inte vet jag???

Tror senare att jag lyckats men får en länk till en Youtube video som förklarar just detta och det visar sig att det är inte en utan en massa inställningar som behöver göras (efter varje inläst stycke, innan det sparas och delas). Så tillbaka till ruta 1. Jag som för en vecka sedan trodde att detta uppdrag var slutfört.

Men i ärlighetens namn lär jag mig en hel del på vägen. Den snåriga stig som undertecknad alltid hamnar på, den utanför det jämna underlaget där en rot eller sten plötsligt sticker upp och hotar fälla mig. Så vem har sagt att detta ska vara enkelt?

Tack och lov så fungerar min röst, min känsla för texten och gångerna är få då jag läser fel men istället är de yttre omständigheterna värre. Katter som väljer att hoppa upp på skrivbordet, leka med föremål som låter eller jaga varandra i närheten. 

Så det avslutade uppdraget är tillbaka. Gör om - gör bättre, för vem har sagt att det ska vara enkelt?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar