fredag 4 december 2020

Kan någon vara snäll och tända lampan!?!


Åh vad jag längtar efter snö!!! Den kan få komma nu ... och skapa lite julstämning.

Framför för allt tända "lampan". Ljuset behöver dimras upp. Känns som om någon glömt att dra upp rullgardinen, allt är grått, dunkelt och mörkt (även när det borde vara ljusare). 

Mina ögon blir trötta, trots att jag tar långa promenader för att fylla på med syre och hela min kropp går ner på sparlåga när skymningsljuset lägger sig som en tung filt över december.

Novemberväder i december är inte alls ovanligt, inte i den del av Sverige jag bor. Men som född norrlänning så står en vit december och jul högt på min önskelista. Magin väcks och dagen blir ljusare. 

Så välkommen snö! Jag längtar efter dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar