tisdag 9 februari 2021

Alla dessa bollar!?!



För mig behöver det finnas en balans mellan utförande och planering, det betyder önskan om tid att hitta inspiration, fundera ut, skriva ihop samt yoga igenom de klasser jag erbjuder andra.

För tillfället har jag väl många bollar i luften, det handlar om planering av två hatha basic, två olika vinyasa, en eller två yinklasser samt en aerial yoga/vecka. Fördelen att vara schemalagd på fyra olika studios ger inte den bonus det gjort tidigare, då klasser kunde repeteras och upprepas.

All klassplaneringen behöver nötas in, sätta sig och bli muskelminne, i alla fall hos mig.


Som allt annat här i livet så blir vissa sekvenser lyckade medan andra kommer att hamna i papperskorgen och knappast tas upp för återbruk.

Just nu är det antalet bollar i luften som tar tid. Min tanke är att en genomtänkt, sekvenserad klass är schysstare att presentera och leverera än en som skapas i stundens "känsla". Den röda tråden ... 

Balans är A och O för planering och utförande så även i fortsättningen kommer jag att sträva efter att ha fri tid att söka inspiration, skapa och testa mina klasser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar