tisdag 16 februari 2021

I semlans kölvatten



Så här dagen efter vår svenska fettisdag kan jag undra hur många ton semlor det åt just igår? För om vi ser till hela Sveriges befolkning så är jag övertygad om att vikten av den traditionella gräddbullen motsvarar ton.

Svar NEJ, jag smaskade inte i mig en nybakad konditoriskapelse. Missade chansen att njuta fullt ut och få grädde på nästippen. Vår fettisdag blev inte som planerad.

Istället arbetade jag hela dagen och kvällen, åkte från ena studion till den andra, planerade klasser och extraknäckte i butiken då en kollega är sjuk.

Men den som spar har kvar. Vi låter istället denna onsdag gå i semlans tecken och köper hem ett par läckerbitar att njuta av. Om vi vill så kan vi låtsas att det är tisdag ;)


För ett par år sedan skrev jag en saga som heter just "Semlan". Jag kommer inte lägga upp den i min blogg eftersom den är kontrakterad. Vet dock inte om den kommer att bli utgiven?  Kanske? Möjligtvis som ljudbok? Det lär visa sig ... någon dag.


Puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar