torsdag 18 februari 2021

När motivationen slinker ut genom bakdörren ...

I skrivande stund gör jag något som egentligen är mot mina principer men ändå så normalt mänskligt. 

Vet vad som står på min "att göra lista" men kan liksom inte få tummen ur. Vill inte, har tappat all lust, så jag förhalar och prioriterar om.

Min plan var att läsa in ljudfiler mellan lunch och promenaden till "extrajobbet". Enligt schemat så bör det göras idag MEN så har jag plötsligt fått en ledig fredagseftermiddag vilket betyder att det finns mer tid. Ny tid, som inte är låst för annat. Hmn ...

Plötsligt blev bloggen viktigare än inläsningen. Hmn ...

Åh andra sidan så kommer allt att vara klart i tid, vet att jag hinner (för undertecknad är snabb när hon väl sätter igång), därav handbromsen, motivationsbortfallet och omprogrammeringen. 

Latmasken i mig kryper fram och viskar att vila ÄR viktigt och jag nickar. Självklart, ska ju arbeta de timmar som normalt är blanka och avsatta för egentid, så why not? Skriver klart detta inlägg och sen chillar jag en stund innan plikten kallar (butik och senare yinklass).


Önskar dig en skön fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar