tisdag 23 februari 2021

Den osynliga filmen

Vissa dagar blir inte riktigt som tänkt, en sådan dag hade jag igår. Jag säger inte att den var "dålig" bara mer tålamodsprövande. Teknik i all ära men när den inte fungerar ... ja du vet nog vad jag menar.

Började morgonen med en tidig klass och upptäckte att jag såg suddigt? Förstod inte varför, jag hade satt i mina linser. Eller? Ena ögat såg oskarpt medan det andra hade bra skärpa. Den enda förklaring jag kom på var att den ena linsen inte hamnat där den borde (i ögat). Kanske hade jag blinkat bort den och nu kunde den vara precis var som helst. Ja, ja ... är ändå dags att byta par.

En bit in i inspelningen (av yogaklassen) inser jag att min mick slutat fungera. Hade ingen aning om när eller hur länge den varit död, bara att detta såklart INTE var bra. I tider som dessa när många yogar online så vill ingen att tekniken ska strula. Alla önskar bästa kvalitet på livesändningar och nu hade jag inte kunnat leverera detta. Även om felet egentligen inte varit mitt (att sätta mikrofonen på laddning över natten) så kändes det surt. Svarade i chatten och bad om ursäkt under tiden som batteriet fick nytt liv.

Hemma beslöt jag att spela in klassen på nytt i min hemmastudio (med telefonen). Inga missöden. Allt flöt på fram till att jag skulle överföra filmen till datorn. Då svarar all apparatur att videon inte inte kunnat laddas över till iCloud eftersom mitt konto är fullt?

Men hallå, jag kan ju se filmen! Den finns på mobilen men så fort jag försöker föra över den på ena eller andra sättet så hittas den inte? Suck ...

Började radera för att rensa filer och startade om alla apparater men trots det så finns inte filmen som helt tydligt existerar (både i mina och mannens ögon). Retfullt visar den sig när vi klickar upp mina bilder. Ljud och bild är bra men videon befinner sig fortfarande i någon form av Ingenmansland. 

Så igår fick jag mindre gjort än planerat, vi kan säga att tekniken kom emellan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar