söndag 28 februari 2021

Det hade kunnat vara Audrey

För fyra år sedan designade jag hattar på min lediga tid. Ofta virkade med även sydda eller tillverkade på andra mer udda sätt. Dagens blogginlägg är från den 1a mars 2017

När censuren slår till


Igår visade mannen mig den nyaste hatten jag gjort (eller fortfarande håller på med), han hade hämtat den ifrån hattstocken.

"Har du sett? Vad har hänt?", frågade han samtidigt som han visade mig min hatt.
"Verkar som att den inte fått godkänt", svarade jag och pillade lite försiktigt på de spretande stråna till brättet. "Designen och dekoren höll tydligen inte, jag har blivit underkänd ..."


Jag visste av vem och jag hade en aning om varför. Det blev ett allvarligt samtal eller om jag ska vara ärlig så var det jag som pratade under tiden som förövaren snällt satt stilla och tittade allvarligt på mig. Vid ett tillfälle svalde han ljudligt, det var när jag sa att strå knappast är bra för matsmältningen.


Tiger har gjort det tidigare, dragit iväg med det färgade strået och ätit upp delar. Nu hade han inte kunnat motstå min hatt!

Nåja censuren slog till och kanske blev hatten betydligt folkligare efter det att Mr Cat har sagt sitt? Jag har inte känt mig färdig och vi skulle kunna säga att min hjälpreda avslutade arbetet åt mig.


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar