onsdag 17 februari 2021

Sååå jag!



Satt härom dagen och läste och snubblade över ett citat 
som jag bara var tvungen att skriva ned på en gång. 
Det stod att Woody Allen uttalat orden:

"Jag har ingen aning om vad jag gett mig in på
men inkompetens har aldrig stoppat mig från att med entusiasm
kasta mig in i nya projekt"

Det kändes som om orden kunnat komma ur min mun för precis så tänker jag. 
Att skjuta från höften och improvisera är ett sätt att hantera nuet när hinder uppstår. 
Målet är tydligt men inte vägen dit, 
vetskapen att jag kommer fram på något sätt är allt jag behöver.


Detta betyder inte att jag aldrig förbereder mig inför uppgifter för det gör jag. 
Ambitionen är stark och kanske är det just för att försöka avlasta mig själv i prestationen 
som jag älskar att skjuta från höften. 
Det blir som det blir och nästan alltid blir resultatet överraskande bra.


Så klart inträffar det att allt går åt skogen, 
att jag får be om ursäkt och göra om från början men det är okey. 
Erfarenhet är ett ord för alla misstag jag begått.

Jag blir fylld av energi och lustbetonad motivation 
när jag möter spännande utmaningar,
that´s me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar