lördag 13 februari 2021

"Chillandet" som sattes på vänt

Hade längtat och sett fram emot en helt ledig helg, det var ett tag sedan men det sket sig redan klockan sju igår morse. Hade precis vaknat då telefonen ringde och min chef undrade om jag kunde arbeta? 

Fanns enbart ett svar och det var ja. Om allt skiter sig, personal blir sjuka eller tvingas stanna hemma i karantän för att deras sambo insjuknat så är det självklart för mig att ändra min ledighetsplanering till arbete. 

Unnade mig lyxen att promenera in till stan för att känna knarret under fötterna och solens vintriga strålar. Låta kroppen röra sig på autopilot och huvudet vila. Bara vara i den klara och kalla förmiddagen (som bet i hakan och färgade kinderna röda). 

Bytte mannen mot kunder för några timmar och blev sen hämtad när kassaavslut gjorts och dörrar låsts. En lugn arbetsdag, då det främst handlade om flanerande kunder som egentligen inte tänkte shoppa, de var ute på promenad och tog sig en värmande avstickare in till mig för att kolla sortimentet. 

Idag är butiken stängd så NU kan jag med gott samvete chilla hemma. Ha en skön söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar