tisdag 2 februari 2021

Vad gjorde du igår?

Vissa arbetsdagar hamnar fokus eller egentligen borde jag skriva tid på annat än vad som är tänkt. I min planering så ingår inte "snö" men när den faller så påverkar den allt. Bron ska sopas av, liksom bilen och rutor skrapas från is.

Under gårdagen kändes det som att sopandet blev till ett mantra.

  • Kl 06:00    sopa bro, kasta in morgontidningen genom dörren utan att läsa den, sopa av bilen och skrapa rutor för att därefter köra till studion.
  • Kl 08:15   återigen sopa bil, då snön fallit under hela min morgonklass
  • Kl 08:30   parkerar för att handla men inser att jag glömt plånboken hemma.  
  • Kl 08:40   sopar bro, hämtar plånbok och åker tillbaka till affären
  • Kl 09:30   sopar bro igen och bil, bär in varor. Landar hemma för lite administrativt arbete
  • Kl 10:30   sopar bro och bil samt skrapar rutor. Åker tillbaka till studio för lunchklass samt möte
  • Kl 14:10   sopar av bil samt skrapar rutor och kör hem
  • Kl 14:30   sopar bro vid ankomst
  • Kl 15:30   sopar bro innan promenad och sen efter
  • Kl 18:50   sopar bor innan jag går för att träna
  • Kl 20:30   sopar bro efter träning

Missförstå mig rätt, jag har ingenting emot att sopa av vare sig bil eller bro men när det behöver göras varje gång jag lämnar hemmet och dessutom tar en stund så blir upplevelsen:

"Vad gjorde du igår?"
"Sopade bron."


Vad gjorde DU igår? 
Sopade du också? 
Eller bor du så att du slipper?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar