söndag 21 februari 2021

... samtidigt som jag med ena handen kastar ...

Skriver från soffan med tända ljus och ett urdrucket glas vin på bordet samtidigt som jag med ena handen kastar Hillsbitar kors och tvärs över undervåningen som Stanley rusar efter. Så jobbar jag ...

Har haft en skön helg, arbete blandat med vila och så härligt rolig flygande lek med kollega. 

Har hunnit  långfika med en av mina bästa vänner, prata extremt länge med en av syrrorna i telefonen, sprungit, yogat, ätit, kollat film och bara varit med mannen. Laddat batteriet på bästa sätt.

Men att få leka i gungan med kollegan är och var något jag längtat efter. Utmana mig själv och låta henne testa "moves" på mig för att kolla om de kan fungera på hennes elever i de klasser M erbjuder. 

Älsk´ på att få vara elev! Borde egentligen signa upp och gå kursen IRL (skulle vara bonus både för mig och mina elever) men M undervisar på söndagskvällar och de är  "heliga" och blockade till förmånen för man, katter och eventuella barn (ifall de önskar komma hem på besök). 

När du läser detta är det måndag och en ny vecka har påbörjats. Önskar dig en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar