måndag 1 februari 2021

Februaritankar

Snökristaller, kyla och solsken. Jag önskade mig en vit vinter och YES vad den anlände! Bitande, knastrande och bländande, februari månad i all sin prakt. Lusten att kliva ut genom dörren och vistas i vinterlandskapet är tillbaka efter månader av 50 nyanser av grått, mulet och mörkt. 

"Det finns inget dåligt väder", sa pappa, "bara dåliga kläder."

Sant, så jag bylsar på mig, lager på lager. Startar dagen med långpromenad eller löpning (om det inte är så att en morgonklass i yoga står på schemat). Njuter! Väl hemma igen med en stor värmande kopp te är jag redo att kicka igång arbetsdagen.


Det är mycket nu, ljudfiler som ska läsas in, fyra till sex yogaklasser i veckan som ska planeras, egen praktik, bokföring, sociala medier, administrativt arbete med mera, med mera. Många bollar i luften och som extra krydda så påbörjar jag mitt extrajobb. Inte så många timmar varje månad men eftersom det är några år sedan sist så kommer min tidigare chef att plocka fram dammvippan, fräscha upp mitt minne och se till att jag är som ny lagom till fredagsjobbet startar. 

Senare under dagen efter både morgon- och lunchklass ska vi träffas och jag ser fram emot att bli riktigt ordentligt avdammad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar