måndag 8 februari 2021

Allt var över innan jag skulle varit på plats

Illamående, mammografi och försenad lön ... det går bra nu!? Eller?

Illamåendet är inte smittsamt, det är min mage som spökar och visar tecken på magkatarr, med rätt mat och garviscon så blir jag som ny igen. 

Vad gäller mammografibesöket så var det över innan jag skulle varit där. Skakar du på huvudet och undrar hur jag skriver? Så här var det. Jag tog en lång promenad in till stan och anlände till mottagningen 15-20 minuter innan jag var kallad. Hörde mitt namn ropas efter kanske fem minuter. Fyra foton med brösten fastklämda i olika vinklar och sen klar. Lämnade byggnaden för promenad kl 08:57, alltså tre minuter innan jag hade tid. Som om jag vunnit en kvart. 

50 minuter senare anlände jag till hemmet och arbetsdagen kunde påbörjas. Hittade ett mejl från ett av mina jobb där ekonomichefen säger sig sakna timrapport för januari??? Men ... jag har skickat in den, det gjordes i början av månaden. 

Nu får jag fylla i den på nytt tillsammans med februaris timmar, vilket innebär att jag inte får ut någon lön denna månad. Surt. Undrar vad som hänt? Antagligen den mänskliga faktorn som att jag har missat någon liten detalj, trots att allt dubbelkollades. Hmn ... 

Men om vi ska vända det negativa till något positivt så får jag dubbel lön i mars. kommer jag att vara nöjd över det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar