fredag 18 mars 2022

"Blinkande bokstäver"

Efter att ha arbetat heldag (ensam) i butiken och därefter landat hemma så inföll tröttheten (jag skrev detta blogginlägg just DÅ, igår). 

De hektiska timmar fyllda med köpglada kunder, varuleverans, upplock, styling och grundlig fredagsstäd (på jobbet) hade avklarats men lämnat mig med tungt huvud och seg kropp. Alla dessa bollar att jonglera  samtidigt tar kraft, det kändes som om ordet VILA skrivits i pannan på mig med blinkande bokstäver. 

Den snälla mannen hade hämtat mig och vi satte oss vid ett dukat bord. Fredagsmyset kunde börja, det var bara det att ingen av oss var särskilt pigg, snarare redo att krypa ner i sängen och somna. Så vi beslöt att bara vara, mysa och senare låta var och en av oss få lite egen tid att landa. 

Idag är en annan dag, har en förmiddagsklass att undervisa och därefter tar jag helg. Planen är att hänga ute i trädgården och fortsätta arbeta med de projekt jag startat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar