onsdag 30 mars 2022

No big deal?

Om du bara visste hur barnsligt stolt jag är ... och glad, ännu en gång har bokslut gjorts och deklarationen är inlämnad! 

No big deal, tänker du kanske? Men för mig är detta stort och ingen kan ta ifrån mig lyckan av att helt ensam fixat alla blanketter och bilagor som krävs för en egenföretagare. I mina ögon har jag tagit mig in i djungeln och sen ut på andra sidan ... oskadd haha.

Efter mitt första år som "egen" tog jag hjälp av en revisor, för att säkert veta att allt stämde och att jag inte lämnade in felaktig information. Förra året provade undertecknad att testa utan att ha ett proffs vid min sida under bokslutet, då lyckades jag så varför inte deklarera själv igen?

Känns så skönt att kunna bocka av dessa uppgifter på min "to do lista", de som undertecknad skjutit upp under ett antal veckor. "Jag kan om jag vill" - det är något som blivit tydligt, oftast varken lätt eller enkelt men på något sätt ror jag alltid båten i hamn (mer eller mindre svettig). Hurra för det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar