onsdag 16 mars 2022

Den oväntade bekräftelsen

De där fina orden vi emellanåt bjuder varandra på som är uppbyggande borde vi "slösa på" och vara generösa med, NÄR och OM vi menar dessa. Så ge komplimanger så ofta du kan och får lust.  Allt bra andra gör - visa att du ser! Det sprider goda cirklar och kanske gör du personens dag riktigt speciell?! 


I söndags på förmiddagen gick jag iväg för att få träna både svettigt och intensivt.  Att träna på detta pass är tufft och inget jag gör om jag inte är 100% frisk. 

För att vara helt sanningsenlig så har jag utvecklingspotiental. Styrkan är inte vad den var för ett par år sedan men kroppskännedomen är å andra sidan bättre och konditionen är okey. Var sak har sin tid och även om jag är "äldre" och kräver mer och längre återhämtning än tidigare så sporrar det mig mer än det hindrar mig.

Med det sagt så fick jag en riktig present, en totalt oväntad och därför mer värdefull. Under rusherna springer ledaren ikapp mig bara för att säga att hon är grymt imponerad över min styrka??!


What?

Kände mig inte alls stark, inte det minsta. Vet att jag har en bra bit kvar, vilket jag också sa, men hon skakade på huvudet och stod på sig. Det kommer, svarade hon. Orden värmde ordentligt och från hjärtat kunde jag enbart göra en sak, svara tack.

Jag tränar enbart för min egen skull och egentligen spelar det ingen roll vad de andra kan eller gör men att få oväntad bekräftelse när du som minst förväntar dig det är stärkande och fick mig att orka ännu lite till.

Skriver allt en gång till: De där orden vi bjuder varandra på som är uppbyggande ska vi vara generösa med, när och om vi menar dessa. Så ge komplimanger så ofta du kan och får lust.  Allt bra andra gör - visa att du ser! Det sprider goda cirklar och kanske gör du personens dag riktigt speciell?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar