lördag 12 mars 2022

Solglasögon ... ett måste

NU känns det som att våren kliver in på riktigt och för att fira detta så har jag/vi börjat arbeta i trädgården.

Känns härligt att rensa, klippa bort vissna och döda grenar samtidigt som jag inser att det är omöjligt utan solglasögon. 

En bit in i arbetet är det dessutom tydligt att undertecknad tagit på sig för mycket kläder, vilket innebär att jag behöver pausa för att ta bort ett lager.

De första vårblommorna har brutit igenom den kalla marken hos grannarna och lyser gult längs cykel- och gångvägen. Den synen värmer i hjärtat och får mig att dra på smilbanden, ett sånt där leende som stäcker sig från ena örat till det andra. Vintergäckens små solar sprider verklig glädje.

Måste erkänna att jag ännu inte har invigt "gropen" men planen är att detta ska ske idag tillsammans med en vän, med andra ord något att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar