måndag 28 mars 2022

Vad ÄR det för dag?

Idag är det MIN dag, min alldeles egen ... i alla fall i vår familj. Jag fyller år, så hipp, hipp hurra för mig! Hur många spelar ingen roll, det som betyder något är att jag mår bra och kan njuta.

En vanlig tisdag i en normal vecka när ingenting speciellt kommer att ske, dessutom så arbetar undertecknad kväll vilket innebär att familjefirandet flyttas till morgondagen och den dag som idag är i stort sätt kan ses som vilken dag som helst.

Gissar att mannen och katterna uppmärksammar mig innan frukost. Kanske sjunger de för mig? Alltså ytterst tveksamt men jag lever på hoppet. Kanske ställs den lilla bordsflaggan fram och kanske får jag något paket? Vi får väl se. Kanske unnar vi oss en godare lunch, det visar sig.

Normalt sätt brukar mannen fixa middag (när jag fyller år)  men det blir i morgon när Lejonkungen kommer. Ikväll äter vi inte ihop då mina kurser hålls över bästa middagstid och undertecknad väljer att äta tidigt (för att inte dö av hunger eller tappa för mycket energi).

Skriver det igen: Hurra, hurra, hurra, hurra ... idag är det min födelsedag!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar