tisdag 15 mars 2022

Hur skapar vi ljus i mörkret?

Ingen kan göra allt men alla kan göra något ...

I den tid som är just nu när världen är uppochner så har jag funderat en del på vilken som är min roll? Vad är rätt för mig? Hur kan undertecknad bidra till en fredligare och vänligare tillvaro?

Förutom att ta hand om mig själv, sålla flödet av information och finnas för de som är i min närhet (går bäst om undertecknad är i balans) så har jag hittat mitt svar.

I mötet med andra människor kan jag skapa en fri zon, en plats att pausa och återhämta sig, på yogamattan är detta enklare, i andra situationer kan det vara något svårare. 

För ett antal dagar sedan fick jag tips om en workshop/utbildning/föreläsning som handlar om hur vi kan möta människor vilka utsatts för trauma. Ja! Så viktigt och sååå rätt i tiden, det är klart att jag ska haka på. Traumaanpassad yoga, kunskap i detta område är aldrig fel oavsett om mötet sker på mattan eller någon annanstans.  

Min förväntan är stor och jag lovar att suga upp all information precis som om jag vore en svamp. Är sååå taggad och redo för ikväll!  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar