söndag 6 mars 2022

Som en c-vitaminbrustablett

Äntligen en injektion! Som jag längtat att få närvara på Millas Masterclass x 2, min flygande lärare och utbildare. Den kvinna som fick mig att inse att jag ville bli lärare långt innan undertecknad överhuvudtaget testat att flyga. Jag bara visste och magkänslan hade som vanligt rätt.

Två klasser, visserligen online men med bioduk och projektor så kändes det som att avståndet krympte, ungefär som om Milla befann sig i min lilla hemmastudio.

Egen praktik är viktig när du undervisar och input från andra öppnar ögonen, det kan annars vara alldeles för enkelt att fastna i sina egna hjulspår.

För mig är det lycka att få följa någon annans guidning, att få vara elev utan krav på prestation ... bara vara. Suga i mig som en svamp av sekvenser och information samtidigt som jag hoppas att något dröjer sig kvar så att undertecknad kan förvalta, kanske sekvensera om och lägga till i mina egna klasser.

Önskar dig en bättre måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar