torsdag 24 november 2022

... åh andra sidan, vem gör det?

                                                


Advent närmar sig, nu är det enbart några dagar kvar. Jag är både förberedd och inte, ett normalt tillstånd för de flesta av oss, antar jag.

För första gången på flera år kommer jag att hinna "vara i tiden". Stanna upp. Ta dagarna som de kommer och njuta av våra förberedelser. Ingen stress, utan istället fullkomlig närvaro. Lyxigt!

Under flera år har jag haft känslan av att vara på "fel" plats, stå i en butik elleer annan arbetsplats då jag hellre pysslat och fixat hemma. I år kommer jag att ha en skön balans mellan arbete och julförberedelser, åtminstone ser det ut så i min kalender.




Tycker inte om tidsbrist, att vara i sista minuten, kravfyllda måsten och stress ... men å andra sidan VEM gör det???

Oavsett hur knappt om tid jag har så stänger jag dörren för ovan nämnda tillstånd. Det mesta ordnar sig, typ allt och perfektion är inget normaltillstånd. Hos oss bestämmer vi tillsammans vad vi önskar vad gäller julmat, julklappar och annat. Det som inte behövs struntar vi i. Det viktigaste är myset att få vara tillsammans, inte sju sorters kakor eller så mycket mat att vi hamnar i matkoma.

Så välkommen mysiga advent! Jag har lite pyssel kvar innan du anländer. En sak i taget. Det som behöver ordnas kommer att vara klart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar