onsdag 2 november 2022

Vad är det som händer???


Jag har ett problem ...

ett som dök upp i slutet av förra veckan och som viskar om utcheckning och långsam eller snabbare död. Min iPhon krånglar, från ingenstans har den slutat leverera bokstäverna r, f och x? Den är seg och svarar emellanåt inte alls när jag klickar på appar eller önskar skriva in mitt lösenord? 

Logga ut och starta om brukar vara lösningen på det mesta som har med teknik att göra men inte ens det är möjligt??? Kan inte svajpa med fingret från vänster till höger för att stänga av? (Telefonen bryr sig inte)



Mannen har lekt tekniker men utan lyckat resultat. IT-support på jobbet rynkade pannorna och föreslog programuppdatering. Efter många om och men lyckades det och jag jublade. Bokstäverna var tillbaka och allt såg bra ut ... till jag kom hem.

Verkar som att skärmen kollapsar och att telefonen beslutat sig för att kasta in handduken, den som inte alls är gammal, högst två år. Noll hållbarhetstänk, trist.

Behöver hjälp och måste ta mig till butik men det känns tyvärr som om lösningen kommer att bli kostsam. 



Fortsättning följer ...  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar