måndag 7 november 2022

Älskade fötter

                              


Min kropp säger att den är lite sliten. Värst är fötterna och då vänster fot som av någon anledning inte är 100%? Helt ärligt vet jag inte vad jag gjort? Eller kanske vet jag?

Inga feltramp eller steg  (rent fysiskt/anatomiskt). Att gå, löpa eller på andra sätt röra mig är enkelt och lätt (framför allt inte om jag tänker mig för). Däremot signalerar kroppen efteråt, det drar runt hälen på höger fot samt känns under fotvalvet på vänster.

Tänker att det skulle kunna vara mina löparskor (troligtvis) som behöver bytas eller så är det den intensiva söndagsträningen som satt sina spår? Där är det snabba fötter, mycket vridningar, hopp och danssteg. Inga problem under själva passet men  vem vet? Kan vara en kombination plus att jag (typ varje dag)  promenerar minst en timme.


Byte av skor är antagligen vad som behövs och förmodligen mer vila ... bara det att jag mår så bra av rörelse.

I-lands problem ...

Hur gör du när kroppen drar i handbromsen? Vad har du för smarta tips att ge mig? Jag är idel öra och lyssnar gärna på alla kloka råd jag kan få.




Puss & kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar