fredag 25 november 2022

Smider planer

Är mitt uppe i förberedelserna inför advent, det har fixats med utebelysning och girlanger. Idag ska det bakas och sättas upp stjärnor.




NU när barnen inte bor hemma längre, hur påverkar det advent och hela den (för mig) mysiga julmånad som ligger framför oss?

Adventskalender ... slutar "man" med det? 
I min värld NEJ!

Någon billig chokladkalender för barn eller SVT/SR julkalender är det inte frågan om. Hemma hos oss skapar vi egna.



Fick denna av mannen för ett par år sedan
efter det har det varit kaffe-, te- och 
ett år hängde små paket på insidan av min garderobsdörr


Har fortfarande tid att inhandla vad som behövs så att min älskling kan få öppna något litet varje dag. Magiskt, spännande och stämningsfullt ska det vara. Varje dag.


Än så länge måste jag smussla, han får inte veta då spricker planen. I och för sig så känner han mig, han vet vem han är gift med så det kommer knappast att ritas kors i taket hemma hos oss.

Däremot kan det vara så att tanken släpar efter på grund av livet.nu? I så fall lyckas jag med överraskningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar