tisdag 8 november 2022

En karaktär, en karikatyr eller seriefigur


I min vardag möter jag massor av människor, alla unika på sitt sätt. Vissa sveper förbi och lämnar inga spår alls efter sig medan andra fastnar.

Det kan vara personligheter, hur de rör och för sig eller sättet de klä sig på. Jag försöker att inte värdera men är väl medveten om att vi alla brottas med fördomar och undertecknad är inget undantag.



De personer som på något vis sticker ut och skapar minnesbilder får mig att le (med värme). Jag memorerar och tänker att "detta kanske kan vara till användning ... någon gång". En karaktär, en karikatyr eller seriefigur visualiseras i mitt huvud och bilden stoppas tacksamt in i ett fack i hjärnan.

Fantasin drar iväg. Små historier dyker upp från ingenstans och pockar på uppmärksamhet, för det finns berättelser överallt om vi stannar upp och lyssnar. Så tack till alla (jag inte känner) som korsar min väg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar