onsdag 16 november 2022

Detta stod inte på min "att göra lista"


Att få en helt ledig dag mitt i en vecka som är både härligt och välkommet. En dag att göra det jag har lust med. Eller?

Måste till banken ...

Stod inte på min "att göra lista" men är ett nödvändigt ont. Tydligen så kan inte den vuxna sonen komma åt ett fondsparkonto som jag startade när han var mycket liten (lillebror har ett likadant)? Trodde att alla deras konton automatiskt fördes över när de blev myndiga men där hade jag fel.



Astronauten har nyligen upptäckt detta då han önskade omplacera pengarna och fick veta att han inte får lov att röra dessa trots att de står i hans namn?

Så fel jag hade ...

Nu måste undertecknad göra avslut och rätta till "problemet". Blir därför en tur till banken så snart de öppnar så att sonen får tillgång till sitt konto och jag bocka av uppgiften en gång för alla. Lika bra att skriva över Lejonkungens fondsparkonto på samma gång (när jag ändå tar mig tid att åka dit).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar