lördag 5 november 2022

Felsöka - lät rimligt



Lämnade in min iPhone till "mobildoktorn" med hopp om återupplivning samtidigt som jag funderade på hur det skulle kännas att vara utan telefon? Hur länge? Skulle den gå att rädda och hur kostsamt skulle det bli? 

Att felsöka lät som en rimlig början, sa därefter okey till eventuellt byte av skärm (om det behövdes).

Åkte hem och följde mannen råd att leta reda på min gamla iPhone. Laddade den och stoppade i minneskortet. Eftersom det är långhelg så kunde mitt ärende ta tid och det bästa var att ställa in sig på svar i början av nästa vecka.



Blev därför uppriktigt förvånad när butiken ringde upp efter ett par timmar och sa att telefonen var klar!? Så snabbt? Vilken tur.

Lämnade butiken med en fungerande telefon, ny skärm samt något fattigare. Tre månaders garanti så nu får jag vara försiktig. 

Det går att svara när någon ringer. Jag kan skriva r, f och x samt stänga av och starta om. Jippi! Det går dessutom att svejpa från vänster till höger ... mycket bra. Hurra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar