onsdag 30 november 2022

Sopsäckar med kroppsdelar


Under vår källartrapp (läs förråd) så står det just nu sju sopsäckar med kroppsdelar(!!!), sorterade efter bål, ben och armar. Lite makabert kan tyckas och känslan att bära ben som sticker ut ur en påse är speciell.

Tänker att det skulle kunna vara likdelar som transporteras ... ja du läser själv hur skruvat mina tankar går, de ger uppslag till berättelser. Fantasin skenar. För mig blir detta ett vardagsäventyr, att förflytta sopsäckarna från en bil till ett uteförråd. Kreativiteten knackar på och jag leker. 

Varför?



Hjälper en vän är det korta svaret. Kroppsdelarna tillhör skyltdockor som tillfälligt behöver någonstans att bo är ett annat svar. Vi säger välkomna! 

Jag har alltid drömt om att äga en skyltdocka. Varför? För att den kan skapa magi under rätt förutsättningar och då inte enbart som mannekäng. 

Kort episod från verkligheten: när jag arbetade på Desigual så kom något ljushuvud på att ställa (in inte en utan) tre skyltdockor på vår ena personaltoalett. Kan säga att flera stycken nästan kissade på sig eller hävdade att de varit en hårsmån från att få en hjärtinfarkt när de öppnade dörren ... 


Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar