måndag 14 augusti 2023

Är med i tanken



Utvilad, pigg och taggad för att återgå till arbete, check. Ska bli kul att träffa kollegor samt höra hur alla haft det under sin semester.

Gör ingenting att jag behöver stiga upp före klockan sex, det är helt okey. Finns dock en hake ...

VM semifinalmatchen mellan Sverige och Spanien. Jag kan inte se den, inte heller lyssna på utsändningen och än mindre hålla mig uppdaterad via nätet ...



När jag arbetar som värd och tentor genomförs så är det mobilförbud för studenter. Vi som vistas i skrivsalen får ha telefonen på oss (om vi är ansvariga), då på ljudlöst för att kunna skicka sms eller (gå ut och) ringa eventuella lärare alternativt egna chefer om behov uppstår.

Så noll match för mig. Trist. Håller alla tår och tummar för att svenska landslaget än en gång klarar att hålla fanan högt. De är värda att gå vidare hela vägen till final.



Heja Sverige!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar