lördag 19 augusti 2023

Samma datum men olika år



Minnesbilder som flashar förbi, tack Facebook för att du håller mig uppdaterad. Bjuder på dessa episoder från gårdagens datum, den 19e augusti


1022:

29 grader och fortfarande sommar, vilket innebär att badsäsongen ännu inte är över och är du lyckligt lottad som vi så finns det möjlighet till poolhäng efter avslutad arbetsdag.

Vad gäller katterna så har de fortfarande ingen lust att komma in. Stanley har i skrivande stund varit ute i en vecka och Audrey två nätter. Vad som är positivt är att de visar sig, kommer hem för att dricka vatten och norpa åt sig en mumsbit eller två om tillfälle ges.


2015:

Två timmar senare
Från vad? Satte mig på cykeln mot Storvad för sol och bad denna härliga sommardag. Blev lite fördröjd... Plötsligt har de lagt om cykelvägen, ingen anvisning eller skyltning. Taskiga bromsar och för lite tid att hinna bromsa. Pang! Rakt in i gallret. Jag tänkte: Hoppsan! Upptäcker att höger lillfinger pekar rakt ut så jag drar det rakt, klick. Lindar hårsnodden runt lill- och ringfinger och känner hur det börjat pulsera. Sätter mig på cykeln igen mot badet men hinner tänka att jag kanske borde ringa någon? Mannen jobbar så jag slår en signal till brorsan som säger: Du kanske ska kolla fingret?! Jag kommer och hämtar dig
Efter möte på en vårdcentral och med närakutens röntgenläkare har jag fått tummen upp. "De" gjorde inget - mitt eget agerande fick högsta betyg och klart godkänt. Tack pappa!!!
Och tack brorsan för att du tog hand om mig.


2013:

Tittar ut från butiksentrén och ser gubbar köra race med permobiler/rullstolar
I love it!!!!
2010:

Som den snälla mamma jag är gräddas pannkakor till morgondagens friluftsdag trots att jag är dödstrött ... ingen behöver ju veta att jag först både suckade och muttrade lite eftersom pannkakorna inte ens är till mig.
Vad vore livet utan mammor?!




Vilka egna minnen dyker upp i ditt huvud? Liknande eller helt annorlunda? Oavsett så önskar jag dig en skön söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar