torsdag 31 augusti 2023

Bara att bita ihop och le



När kroppen använder muskler som legat i vila så brukar det betyda en sak: träningsvärk!

Japp, den checkade in mer eller mindre på en gång och viskade: "Så här blir det när du släpper taget",  som om det skulle vara något nytt under solen ...

Det är som om låren förvandlats till vikter, som att jag bär på trilskande extramassa vilken förhindrar mitt rörelsemönster. Armarna däremot visar inget tecken på överansträngning? Om jag fått gissa innan så hade undertecknat trott tvärtom. Benen är starka och armarna svagare, dessutom har de sistnämnda njutit av semester eftersom jag främst sprungit under sommaren. Konstigt? Fast det är klart, en stor medicinboll på 8 kg som ska bäras, svingas och hållas samtidigt som benen böjs och sträcks i bland annat utfallssteg och upphopp.

Men ändå ... armarna? De borde reagera efter all vikt! Kanske kommer den upplevelsen i morgon? 

Träningsvärk är dock inte farligt, det gör ont och du känner dig stelare för stunden. Ett tillstånd jag har en form av hatkärlek till.



Nåja, klaga hjälper sällan, vad som däremot gör skillnad är att fortsätta att röra sig, så där lagom så att blodgenomströmningen kommer igång, typ bita ihop och le stort på samma gång. Haha

Så har jag det. Hur mår du?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar