onsdag 16 augusti 2023

Stängd dörr - öppen dörr



När du stänger en dörr finns det möjlighet att öppna en annan (om du inte kör korsdrag haha).  Lite som ett vägskäl, vilken stig tar du? Eller går du mitt emellan?

Under sommaren har jag funderat över mina yogakasser, de är betydligt färre än för ett par år sedan (= självvalt). Eftersom undertecknad dessutom valt att backa från det egna företaget och låta det vila för att istället arbeta som anställd på timmar så har jag stängt några dörrar. Kanske kommer de att öppnas igen? Kanske inte?

Helt ärligt så känns detta bra.



Denna höst kommer jag att undervisa mindre än tidigare och den flödande vinyasayogan uteblir, den som alltid gått hand i hand med mig. Tid frigörs som kan läggas på annat, vi får se vad det blir?

En, två eller tre klasser i veckan kommer jag att leda och den enda som redan grovplanerats är också den variant som inte blir av. Lite komiskt ...

Nåja, hösten närmar sig och det blir spännande att se vilka nya dörrar som möter mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar