onsdag 23 augusti 2023

På vift



Jag och brorsan är på äventyr!

Vi har åkt iväg ensamma, vilket är många år sedan, typ innan våra barn föddes. Bara han och jag och det känns riktigt bra.

Fast äventyr och äventyr? (Älskar det ordet.) Även om just detta tillfälle inte enbart är glädjefyllt så är det som livet, helheten innehåller allt. 

Vi ska på begravning vilket kan verka både sorgligt och tungt men om du som vår farbror levt i 90 år och tyckt sig haft ett bra liv så känns det lättare. Säger inte att det är enkelt att mista en förälder, det är det aldrig men kan vara en tröst att veta att mamma eller pappa lämnar nöjda.



Vi får under ett dygn tillfälle att hänga med syskon, kusiner och andra släktingar som vi saknat, det är lycka. 

När du läser detta kanske jag precis vaknat på mitt hotellrum eller så äter jag frukost (älskar hotellfrukostar!). Om du sover länge så kanske vi hunnit iväg och väntar i Domkyrkan? 

Hur som så önskar jag dig en skön dag.



PS. Det blir inget blogginlägg i morgon, detta pausas av livet. DS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar