onsdag 30 augusti 2023

Först fattade jag ingenting



Igår ägnade jag halva förmiddagen åt planeringsarbete, två klasser skulle sekvenseras och förberedas. Jag satt vid min laptop och mellan de båda klasserna sparade jag i dokumentet. I stället för att öppna ett nytt raderade jag allt och började på nästa.

Två timmar senare hade undertecknad ett bokat träningspass och kände mig duktigt nöjd när jag i god tid avslutade den andra klassens anteckningar. Dags att skriva ut.

Men ...



Enbart den sista klassen låg sparad på skrivbordet? Först fattade jag ingenting ... så rullade minnesbilder upp i huvudet. Jag hade raderat och börjat om. WTF!

Brukar alltid öppna nytt dokument när det fösta är klart  och börja om men inte igår. Tänkte inte längre än näsan räckte och eftersom undertecknad skrivit i Pages (har en Mac) så var allt totalt bortblåst. Annars hade jag kunnat ångra, leta mig bakåt i Word men "som jag bäddar får jag ligga"

Fanns enbart en sak att göra, återskapa. Tränade och åt lunch, sen på det igen: skriva om hela första klassen. Gick fortare denna gång men kändes ändå onödigt. 

Spara, spara och spara ... på rätt sätt, det tar jag med mig denna dag.




Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar