torsdag 3 augusti 2023

Denna gång improviserade jag INTE



Någon gång varje sommar får jag för mig att testa att vara huslig, i år tack vare en liten hink fylld med krusbär från vår tomt.

Fick för mig att marmelad vore något, trots att det är en produkt vi sällan äter men hemmagjord sägs vara just hemmagjort, förhoppningsvis tillrett med en stor portion tålamod samt ett par deciliter kärlek.

Denna gång improviserade jag inte utan läste receptet innan och följde instruktionerna. Otippat, javisst men undertecknad kan om jag vill ( = "göra som det står").



500 gram krusbär, syltsocker samt pyttelite vatten förvandlades och efter 40 minuter kunde jag hälla den kokta marmeladen i rengjorda glasburkar (också detta enligt recept. Heja mig!).

Provsmakade och resultatet är helt klart godkänt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar