tisdag 29 augusti 2023

Kuddmysteriet



Dagens fråga: Hur många kuddar har du i din säng eller hur många använder du, kanske växlar mellan?

Hemma gapskrattade vi igårkväll. Jag använder två (skulle klara mig med en) och vet att mannen har fler. I början av vårt förhållande hade han tre, sen blev det fyra och efter det har jag slutat räkna. Kuddar under huvudet, ovanpå och emellanåt att krama.

Har under lång tid märkt att vi saknar örngott, de tar liksom alltid slut även då vi köper nya. För att inte tala om de gånger vi har gäster som sover hos oss (här räknas även sönerna in) ... det finns knappt extrakuddar trots att jag vet att vi har?!?



Det visade sig att mannen lagt beslag på hela vårt lager. Olika kuddar för olika behov (typ som kläder i en garderob), dock inte alla på en gång.  Jag "tvingade" honom att räkna. I sängen samt i dess närhet återfanns 10 stycken!!!

Några borde slängas då de tappat all form men mannen påstår att de fortfarande har en funktion, exempelvis läggas under en axel om den är öm ...

Så hur många kuddar har du? Jag har två.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar