tisdag 8 augusti 2023

Jag som inte ens hoppat i minsta lilla pöl



Yes!, tänkte jag när regnet inte vräkte ner som väderprognoserna påstått. Det hade kommit en del nederbörd under natten men förhållandevis lite och himlen var inte längre askgrå. Beslöt att ta en kortare morgonpromenad i skogen med stövlar. Kanske behövde jag ingen regnjacka?

Valde att ta den på för säkerhetsskull och gav mig iväg. Knappt hade undertecknad kommit in i skogen förrän det började dugga. Bra där!, tänkte jag nöjt iklädd min regnjacka. Så ökade dropparna i antal och hastighet till dess att ett lätt regn föll. Kände mig rätt klädd och fällde upp huvan.



Vinden tog i och regnet blev ännu kraftigare, stora tunga och väldigt blöta droppar rann längs kappan, ner över jeansbenen och in i stövlarna. Stigarna i skogen hade förvandlats till floder alternativt stillastående minisjöar vilka jag fick vada igenom.

Luften var frisk och temperaturen helt okey, det var inte kallt enbart blött och när jag kom hem såg det ut som om jag badat med kläderna på ... jag som inte ens hoppat i minsta lilla pöl 😂




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar