fredag 4 augusti 2023

Regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor ...



  

Kan inte säga det bättre själv, bilden ovan förmedlar tydligt vad jag känner. Nederbörd behövdes efter de torra, varma och heta månaderna maj och juni medan juli balanserade upp men som ovan så är jag nöjd, vi har fått vad vi behöver.

Längtar efter klarblå himmel igen samt gassande sol, vore fint att få avsluta sommarledigheten så och tänker på alla som haft sen semester i Sverige. 



För egen del är vi lyckligt lottade både med tomt och pool vilket innebär att det är enkelt att utnyttja de timmar som solen värmt. Jag har badat typ varje dag, för fram till denna vecka så har det mest handlat om korta regnskurar, inte som nu med ihållande regn.



Men som vår pappa sa: "det finns inget dåligt väder, det finns bara sämre kläder", därför har jag både promenerat samt sprungit i regnet för att komma ut och få frisk luft. Arbeta i trädgården har vi också gjort ... mellan skurarna och när solen kikat fram har jag simmat i poolen.

Nu lever jag på hoppet att vindarna vänder och att vi alla får några (gärna många) varma och sköna augustidagar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar